Eén van de grootste camperverzekeraars van Nederland

Veilige verbinding!

Stel een vraag

Hallo, kan ik u helpen? Stel uw vraag aan mij en ik ga voor u op zoek naar een antwoord.

Stel een vraag aan Sander (fictief)

Stel een vraag aan Sander

Bekijk de veelgestelde vragen op categorie

Hieronder treft u een overzicht aan van veelgestelde vragen over de camperpolis van Camperverzekerd. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Camperverzekerd via e-mail of per telefoon 0224 562 011. Wij zijn u graag van dienst!

Algemeen

Beveiliging

  • Ik heb mijn camper beveiligd. Kom ik in aanmerking voor korting op de premie?

    Behalve dat een goede beveiliging in uw camper het risico op braak of diefstal vermindert, geeft Camperverzekerd op de Beperkt Casco en Volledig Casco dekking ook nog eens doorlopend 10% korting op de verzekeringspremie indien uw camper beschikt over een goedgekeurd beveiligingssysteem.

    Verzekerden die hun camper (ongeacht de waarde van de camper) beveiligd hebben met een degelijk beveiligingssysteem krijgen van Camperverzekerd een extra korting bovenop de toch al zeer scherpe premie.

    Beveiliging Premiekorting
    (doorlopend)
    Kiwa SCM/CCV Klasse 1 Startonderbreker Geen
    Kiwa SCM/CCV Klasse 2 Alarmsysteem 10%
    Kiwa SCM/CCV Klasse 3 Alarmsysteem met hellinghoekdetectie 10%
    Kiwa SCM/CCV Klasse 4 Voertuigvolgsysteem 10%
    Kiwa SCM/CCV Klasse 5 Voertuigvolgsysteem 10%
    Kiwa SCM/CCV Klasse TV Terugvindsysteem 10%
    BearLock of Construct 10%
    LoJack na-diefstalsysteem 10%

    Verzekerden die in aanmerking komen voor een premiekorting dienen een kopie van een geldig Kiwa SCM/CCV certificaat of BearLock/Construct inbouwbewijs aan Camperverzekerd beschikbaar te stellen.

    Beschikt uw camper over een combinatie van goedgekeurde Kiwa SCM/CCV voertuigbeveiligingen? In dat geval bedraagt de maximale premiekorting 10%.

  • Ben ik verplicht om mijn camper te beveiligen?

    De beveiligingsrichtlijnen van een camper is op basis van de nieuwwaarde, taxatiewaarde, dagwaarde en/of attractiviteit van de camper. De vereiste beveiliging dient uiterlijk binnen 30 dagen na ingangsdatum camperverzekering ingebouwd te zijn om diefstaldekking te kunnen handhaven.

    Waarde Minimaal vereiste beveiliging (richtlijnen)
    € 30.000,- tot € 75.000,-
    • Startonderbreker, of
    • BearLock of Construct
    € 75.000,- tot € 125.000,-
    • SCM/CCV Klasse 2 alarmsysteem (of een hogere klasse), of
    • BearLock of Construct, of
    • SCM/CCV Klasse TV terugvindsysteem, of
    • LoJack na-diefstalsysteem
    € 125.000,- tot € 200.000,-
    • SCM/CCV Klasse 2 alarmsysteem in combinatie met BearLock of Construct, of
    • SCM/CCV Klasse 2 alarmsysteem in combinatie met SCM/CCV Klasse TV terugvindsysteem, of
    • SCM/CCV Klasse 2 alarmsysteem in combinatie met LoJack, of
    • BearLock of Construct in combinatie met SCM/CCV Klasse TV terugvindsysteem, of
    • BearLock of Construct in combinatie met LoJack, of
    • SCM/CCV Klasse 4 voertuigvolgsysteem (of een hogere klasse)
    € 200.000,- of hoger

    Op aanvraag. U dient hiervoor op werkdagen tussen 9:00 en 17:30 telefonisch contact op te nemen met Camperverzekerd via 0224 562 011.

    Wij behouden ons het recht voor om op basis van het aangeboden risico afwijkende of aanvullende beveiligingseisen te stellen. Indien er uit uw verzekeringsaanvraag blijkt dat er een afwijkende beveiligingseis geldt, dan ontvangt u hier uiteraard bericht van. Wij adviseren u echter voorafgaand aan een verzekeringsaanvraag contact met ons op te nemen.

    Bijvoorbeeld voor buscampers wordt bij een WA + Volledig Casco dekking altijd een beveiligingseis gesteld. Doorgaans wordt voor buscampers een BearLock versnellingsbak- of stuurasslot vereist welke binnen 30 dagen na ingangsdatum van de camperverzekering dient te zijn ingebouwd.

    Gezien de zeer hoge diefstalgevoeligheid van Volkswagen T5 en Volkswagen T6 campers gelden er voor deze typen afwijkende beveiligingseisen. Volkswagen T5 en Volkswagen T6 campers dienen binnen 30 dagen na ingangsdatum van de camperverzekering te zijn voorzien van een BearLock NRK/FK versnellingsbak- of stuurasslot in combinatie met een BearLock Motorkapslot.

    Wenst u meer informatie over de verschillende beveiligingsvormen, kijk dan eens op de pagina beveiliging van uw camper.

Buitenland / Groene kaart

  • In welke landen geldt de dekking van mijn camperverzekering?

    Met de camperverzekering van Camperverzekerd bent u met uw camper verzekerd in een groot verzekeringsgebied. De groene kaart van Camperverzekerd is geldig in bijna heel Europa en zelfs enkele landen buiten Europa.

    De landen waarin uw camperverzekering exact geldig is, het dekkingsgebied, staan omschreven op de groene kaart. De groene kaart ontvangt u tezamen met uw camperpolis. De groene kaart maakt deel uit van het systeem van Internationale Verzekeringsbewijzen (IVB).

    De groene kaart is dus een verzekeringsbewijs voor uw camper in het buitenland. Hij kan worden gevraagd bij de douane, bij eventuele politiecontrole en natuurlijk bij schade. Wij raden u aan om de groene kaart altijd (ook in Nederland) in uw camper mee te nemen. Op de groene kaart staan ook de telefoonnummers vermeld van de hulpdiensten die u kunt inschakelen bij een ongeval met uw camper.

    Voor u op (rond)reis gaat in Europa is het verstandig om vooraf te controleren of het te bezoeken land op uw groene kaart staat vermeld. Bent u van plan een reis te maken naar een land dat niet op de groene kaart staat? In dat geval dient u ter plaatse aan de grens een verzekering af te sluiten.

    Landen

    • Albanië
    • Andorra
    • Azerbeidzjan * (niet verzekerd)
    • België
    • Bosnië-Herzegovina
    • Bulgarije
    • Cyprus *
    • Denemarken
    • Duitsland
    • Estland
    • Finland
    • Frankrijk
    • Griekenland
    • Hongarije
    • Ierland
    • IJsland
    • Iran (niet verzekerd)
    • Israël
    • Italië
    • Kroatië
    • Letland
    • Litouwen
    • Luxemburg
    • Malta
    • Marokko
    • Moldavië
    • Montenegro
    • Nederland
    • Noord-Macedonië
    • Noorwegen
    • Oekraïne
    • Polen
    • Portugal
    • Roemenië
    • Rusland (niet verzekerd)
    • Servië *
    • Slovenië
    • Slowakije
    • Spanje
    • Tsjechië
    • Tunesië
    • Turkije
    • Verenigd Koninkrijk en Noord-Ierland
    • Wit-Rusland (niet verzekerd)
    • Zweden
    • Zwitserland

    (*) Groene kaarten die geldig zijn voor de republieken van Azerbeidzjan, Cyprus en Servië bieden in deze landen slechts dekking in die geografische delen die bestuurd worden door hun respectieve regeringen. Voor meer informatie kunt u www.cobx.org raadplegen.

  • Hoe lang mag ik met mijn camper aaneengesloten op reis?

    De camperverzekering van Camperverzekerd kent in beginsel geen beperkingen ten aanzien van de reisduur. Wel wordt het doel van de reis meegewogen. Permanente bewoning van de camper of permanent verblijf in de camper is niet verzekerd. Indien met een camper langdurig (6 of meer maanden) wordt gereisd, adviseren wij u hierover met ons in contact te treden om te beoordelen of acceptatie of voortzetting van de camperverzekering mogelijk is.

    Bij stalling van uw camper in het buitenland geldt een maximale duur van 6 maanden aaneengesloten.

    Op de doorlopende reisverzekering (en eventuele Europa pechhulp) is een maximale aaneengesloten reisduur van 180 dagen (6 maanden) per reis van toepassing.

  • Hoe verkrijg ik de groene kaart?

    U vindt de groene kaart in uw Digitale Polismap. Uw groene kaart wordt jaarlijks op uw contractsvervaldatum vernieuwd.

    Gaat u naar Albanië, Bulgarije, Bosnië-Herzegovina, Iran, Israël, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Roemenië, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije en/of Wit-Rusland? Dan is het noodzakelijk dat u een originele papieren groene kaart in de kleur groen afgegeven door uw verzekeraar meeneemt in verband met grenscontrole op het bezit van een originele groene kaart!

    Indien u een originele groene kaart wenst, dan sturen wij deze graag per post naar u toe. U kunt hiervoor het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0224 562 011.

    Lees meer over het gebruik van de (digitale) groene kaart.

Inboedel / Accessoires

  • Hoe kan ik mijn later aangebrachte accessoires meeverzekeren?

    Indien u na aanvang verzekering (of na taxatie) accessoires hebt toegevoegd aan uw camper, dan zijn deze nog niet meeverzekerd. Indien u de later aangebrachte accessoires wenst mee te verzekeren, dan dient u ons hiervan de facturen te verstrekken. Wij zullen dan de verzekerde som verhogen met de waarde van de later aangebrachte accessoires.

  • Zijn mijn accessoires (luifel, schotel, fietsendrager, zonnepaneel, etc) ook verzekerd?

    Ja, uw accessoires zijn verzekerd indien de waarde van uw accessoires zijn inbegrepen in de verzekerde som van de camperverzekering.

    Heeft u een nieuwe camper?

    U dient bij de premieberekening als waarde in te vullen de nieuwwaarde inclusief accessoires. Uw accessoires zijn dan meeverzekerd.

    Heeft u een gebruikte camper?

    Kiest u voor een WA + Volledig Casco (All-risks) camperverzekering? Dan kunt u de camper verzekeren op basis van aankoopwaardegarantie of een taxatiewaardegarantie.

    • Bij aankoopwaardegarantie dient u de aankoopwaarde van de camper in te vullen. De bij aankoop aanwezige accessoires zijn dan meeverzekerd.
    • Bij taxatiewaardegarantie wordt uw camper getaxeerd om de waarde van uw camper te bepalen. De taxatie vindt bij u thuis plaats door een extern en onafhankelijk VRT erkend taxatiebureau. Tijdens deze taxatie wordt er rekening gehouden met de aanwezige accessoires. Bij de waardebepaling worden dus uw camper accessoires meegenomen. De bij taxatie aanwezige accessoires zijn dan meeverzekerd.

    Kiest u voor een WA + Beperkt Casco verzekering, dan dient u als waarde een door u opgegeven dagwaarde inclusief accessoires op te geven. De aanwezige accessoires zijn dan meeverzekerd.

    Accessoires verzekeren die later gemonteerd zijn

    Indien na aankoop of na taxatie van uw camper extra accessoires worden aangebracht, dan zijn deze niet direct meeverzekerd. U kunt de later aangebrachte accessoires laten opnemen op uw camperverzekering zodat deze ook meeverzekerd zijn. U dient dan de factuur van de later gemonteerde accessoire(s) aan ons in te sturen met het verzoek om deze accessoire(s) mee te verzekeren. Wij zullen dan de verzekerde waarde van de camper verhogen met de waarde van de later toegevoegde accessoire(s).

  • Is mijn inboedel in de camper ook verzekerd?

    Ja, uw inboedel (losse spullen in uw camper) zijn verzekerd indien u uw camper WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco (All-risks) heeft verzekerd.

    Camperverzekerd hanteert op de WA + Beperkt Casco en WA + Volledig Casco camperverzekering een zeer uitgebreide inboedeldekking; Tot een bedrag van € 5.000,- is inboedel gratis meeverzekerd tegen dezelfde schades als de camper verzekerd is.

    Lees meer informatie over de inboedeldekking op de camperverzekering.

Klantenservice

  • Ik heb een klacht! Wat moet ik doen?

    Bent u niet tevreden? Wij stellen het dan op prijs dat u het ons onmiddellijk laat weten. Neem dan contact met ons op. Wij zullen zo snel mogelijk reageren en binnen de mogelijkheden proberen een adequate oplossing aan te dragen. U kunt uw klacht per e-mail (of post) voorleggen aan de directie van Camperverzekerd:

    Directie Camperverzekerd
    Witte Paal 349, 1742 LE Schagen

    Als ons oordeel niet voldoet, dan kunt u een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Ons aansluitnummer is 300.017624. Voor meer informatie zie www.kifid.nl.

    Natuurlijk horen we het ook graag als u tevreden bent over onze diensten!

  • Waar vind ik mijn Digitale Polismap en hoe krijg ik toegang?

    Uw digitale polismap: https://mijn.camperverzekerd.nl

    Bent u nog maar net klant en wenst u toegang tot uw Digitale Polismap? Uw inloggegevens worden aan u verstrekt zodra uw polis is opgemaakt. U ontvangt hierover automatisch per e-mail bericht van ons.

  • Wat is het (post)adres, telefoonnummer, of alarmnummer van Camperverzekerd?

    Postadres: Witte Paal 349, 1742 LE Schagen
    Vestigingsadres: Witte Paal 349 Schagen, bezoek ons kantoor
    Telefoonnummer: 0224 562 011
    WhatsApp: 06 40 40 44 00 (voor insturen van foto's of documenten. U kunt dit nummer niet bellen of smsen!)
    E-mailadres: ln.drekezrevrepmac@ofni
    E-mailadres schadeafdeling: ln.drekezrevrepmac@edahcs

    Wij zijn geopend en bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30.

    Camperverzekerd Alarmnummer: 088 877 80 88
    Camperverzekerd Alarmnummer vanuit het buitenland: +3188 877 80 88

    Het Camperverzekerd Alarmnummer is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Wij raden u aan om het Camperverzekerd Alarmnummer op te slaan in uw mobiele telefoon. Het alarmnummer staat tevens vermeld op uw groene kaart. U kunt uw groene kaart te allen tijde inzien en downloaden vanuit uw Digitale Polismap.

    Let op: De alarmcentrale is uitsluitend voor dringende zaken. Heeft u schade aan de camper, maar kunt u nog veilig rijden met uw camper zonder dat de schade verergert? Dan is het niet noodzakelijk om direct de alarmcentrale te bellen. In dat geval kunt u op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 contact opnemen met Camperverzekerd via telefoonnummer +31 (0)224 562 011.

  • Hoe kan ik een alarmsticker opvragen?

    U kunt de alarmsticker gratis opvragen via uw Digitale Polismap.

    U kunt de Camperverzekerd alarmsticker aan de binnenzijde van uw voorruit plakken. Met de alarmsticker heeft u het alarmnummer altijd binnen handbereik. Ook als u door een ongeval zelf niet meer in staat bent uw zaken te regelen, weet de sleepdienst of de politie via het alarmnummer van de Camperverzekerd Help Service snel wat er met uw beschadigde camper moet gebeuren.

    Het alarmnummer van de Camperverzekerd Help Service is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

  • Hoe maak ik een App van mijn Digitale Polismap?

    Uw digitale polismap is ook toegankelijk vanaf uw mobiele telefoon of tablet, handig voor als u onderweg bent! U kunt op eenvoudige wijze een App maken van uw digitale polismap. Instructies voor het maken van de App op uw mobiele telefoon kunt u terugvinden in uw Digitale Polismap bij de pagina Klantvoordelen.

    De Camperverzekerd App is niet aanwezig in de Google Play Store of Apple App Store.

No-claimkorting

  • Ik heb een hoge korting op mijn huidige personenautoverzekering. Kan ik deze korting ook krijgen op de Camperverzekerd camperverzekering?

    Bij Camperverzekerd kunt u vaak al direct met de hoogste no-claimkorting van 80% beginnen! Wij nemen namelijk de no-claimkorting over van een ander motorrijtuig (bijvoorbeeld uw personenauto, bestelauto of motor) die naast de camper in uw bezit blijft. Wij kunnen u de maximale no-claimkorting van 80% geven op uw camperverzekering indien u 80% no-claimkorting óf 8 schadevrije jaren of meer heeft op uw andere motorrijtuig.

    Wij stellen geen eisen om uw auto of motor ook bij ons te verzekeren. U kunt uw auto dus gewoon bij uw huidige verzekeraar laten; wij nemen evengoed uw no-claimkorting over! De voorwaarden voor overname van no-claimkorting op basis van een kopie polis zijn als volgt:

    • Het motorrijtuig waarvan de no-claimkorting wordt overgenomen dient naast de camper in uw bezit te zijn en verzekerd te blijven;
    • Op het motorrijtuig waarvan de no-claimkorting wordt overgenomen dient u 0 of meer schadevrije jaren te hebben;
    • Wij kunnen geen no-claimkorting overnemen van een brom- of snorfiets.

    Indien uw personenauto- of motorverzekering niet blijft voortbestaan, wordt de no-claimkorting overgenomen op basis van de schadevrije jaren die vrijkomen op de betreffende verzekering.

    Ook kunnen wij uw korting overnemen op basis van daadwerkelijk behaalde schadevrije jaren. Bij overlegging van een royementsbevestiging wordt uitgegaan van de hierop vermelde schadevrije jaren. Op de royementsbevestiging staat het aantal schadevrije jaren vermeld die door uw verzekeraar zijn doorgegeven aan Roy-data (een centrale database). Dit aantal vragen wij op bij Roy-data en verwerken wij op uw camperpolis.

    Afwijking tussen de door u opgegeven schadevrije jaren en die in Roy-data kunnen leiden tot een aangepaste premie en/of een eventuele herbeoordeling van uw aanvraag. Camperverzekerd accepteert royementsbevestigingen van verzekeraars tot 3 jaar na afgifte.

  • Ik heb geen aantoonbare no-claimkorting i.v.m. een leaseverleden. Ik rij echter wel al vele jaren schadevrij. Hoe werkt dit met de camperverzekering?

    Een schriftelijke verklaring van de leasemaatschappij hoeveel jaren u daar schadevrij hebt gereden voldoet ook. Zonder een dergelijke verklaring of een officiële bonus/malus verklaring is er helaas geen mogelijkheid tot het overnemen van korting wegens schadevrij rijden.

Oldtimer- en Zelfbouwcampers

Overstappen naar Camperverzekerd

  • Hoe zeg ik mijn huidige verzekering(en) op zodat ik kan overstappen naar Camperverzekerd?

    U kunt uw verzekering(en) alleen zelf schriftelijk opzeggen omdat u uw handtekening dient te zetten. U kunt uw huidige verzekering ook zelf opzeggen via e-mail.

    Verzekeringen die langer dan 1 jaar lopen zijn per maand opzegbaar. Uw verzekering beëindigt dan 1 maand nadat u uw opzegging heeft verzonden naar uw huidige verzekeraar. Betaalt u per jaar? Geen probleem, u krijgt dan de vooruitbetaalde premie teruggestort!

    Verzekeringen die korter dan 1 jaar lopen kunt u per eerstvolgende contractvervaldatum opzeggen. Deze contractvervaldatum kunt u terug vinden op het voorblad van uw polis. Ook vindt u daar het adres waar u uw opzegging naar toe kunt sturen. Houdt u hierbij rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

    Om het overstappen voor u gemakkelijk te maken kunt u gebruik maken van onze gratis overstapservice.

  • Per welke datum kan ik mijn huidige verzekering(en) opzeggen, zodat ik kan overstappen naar Camperverzekerd?

    U kunt u lopende (camper)verzekering(en) per eerstvolgende contractsvervaldatum (niet te verwarren met premievervaldatum) opzeggen. Deze contractsvervaldatum kunt u terug vinden op het voorblad van uw camperpolis. Ook vindt u daarin het adres waar u uw opzegging naar toe kunt sturen.

    Belangrijk: Indien uw verzekering langer loopt dan één jaar, dan kunt u uw verzekering ook direct opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. De eventueel teveel vooruitbetaalde premie krijgt u terugestort.

    Indien gewenst kunt u gebruik maken van de gratis overstapservice van Camperverzekerd.

    Ook als uw huidige verzekering pas over een aantal maanden of zelfs pas over een jaar afloopt, kunt u zich alvast bij Camperverzekerd inschrijven.

    Het is ook mogelijk om uw huidige verzekering te beëindigen als de verzekeringsmaatschappij tijdens de looptijd van uw verzekering de premie en/of de polisvoorwaarden in uw nadeel wijzigt. U krijgt bij een dergelijke wijziging altijd bericht van de verzekeraar. In die situatie kunt u de verzekering schriftelijk beëindigen binnen een vastgesteld aantal dagen na dagtekening van de kennisgeving.

    Opzegging kan ook vaak bij schade. De verzekering kan door u schriftelijk worden opgezegd in geval van een schadebetaling of een schadeafwijziging, vaak binnen een bepaalde termijn. (bijvoorbeeld opzegging uiterlijk op de 30-ste dag na de betaling of de afwijzing van de schade).

    Daarnaast kunt u bij aankoop van een nieuwe camper ook overstappen naar Camperverzekerd. Het vrijwaringsbewijs (kopie) van de oude camper kunt u versturen aan ons, wij zullen de opzegging van de oude camper dan voor u verzorgen. Als de camperverzekering daadwerkelijk is beëindigd ontvangt u van de verzekeraar een schriftelijke bevestiging van de hoeveelheid schadevrije jaren die zijn opgebouwd. Een kopie van deze verklaring dient u naar Camperverzekerd te sturen ter bevestiging van uw behaalde schadevrije jaren.

  • Kan ik mijn autoverzekering omzetten naar een camperverzekering?

    Ja dat kan. Wij nemen dan de opgebouwde schadevrije jaren over van uw personenauto en zetten deze op uw camperverzekering.

Premiebetaling / Incasso

  • Welke betalingstermijnen zijn er mogelijk?

    U kunt kiezen uit maand-, kwartaal-, of jaarbetaling. Betaling per halfjaar is niet mogelijk. Camperverzekerd rekent geen termijntoeslag voor maand- of kwartaalbetaling. Wel worden er prolongatiekosten per incassotermijn in rekening gebracht.

    Premiebetaling geschiedt door automatische incasso. Machtiging tot automatische incasso van uw bankrekening wordt verleend door ondertekening en verzending van het aanvraagformulier.

    U kunt desgewenst uw bankrekeningnummer of de betalingstermijn wijzigen via uw digitale polismap.

  • Wat zijn prolongatiekosten?

    Prolongatiekosten (ook wel incassokosten genoemd) zijn administratieve kosten die u bij elke premie-incasso betaalt.

    • Betaalt u per maand, dan betaalt u € 1,82 per maand prolongatiekosten.
    • Betaalt u per kwartaal, dan bedragen de prolongatiekosten € 1,82 per kwartaal.
    • Betaalt u per jaar, dan bedragen de prolongatiekosten € 1,82 per jaar.

    Prolongatie-/incassokosten zijn inbegrepen in de premie zoals vermeld op deze website. Camperverzekerd toont u overigens de premie inclusief assurantiebelasting. Dus de premie die u daadwerkelijk betaalt. Camperverzekerd rekent geen polis- of wijzigingskosten.

  • Zijn de getoonde premies inclusief assurantiebelasting?

    Ja, de premies vermeld op de website van Camperverzekerd zijn inclusief de 21% assurantiebelasting. Dus de premie die u ook daadwerkelijk zult gaan betalen!

  • Er wordt premie geïncasseerd door P.H. Verheul, hoe kan dat?

    Ten aanzien van uw verzekering bij ons wordt de premie geïncasseerd door Camperverzekerd Assuradeuren.

    Camperverzekerd Assuradeuren is onderdeel van P.H. Verheul Assuradeuren en een samenwerking tussen Camperverzekerd en Verheul.

    Onlangs heeft de Rabobank per abuis de tenaamstelling van het rekeningnummer gewijzigd van Camperverzekerd Assuradeuren naar P.H. Verheul Assuradeuren. Hierdoor heeft u mogelijk een incasso gehad met een andere naam. Dit wordt weer gecorrigeerd naar Camperverzekerd Assuradeuren, zoals het was.

    Het bankrekeningnummer en het incassobedrag is verder gelijk gebleven. Het betreft hier enkel een abusievelijke naamswijziging door de bank. Omdat voor ons niet te achterhalen viel welke relaties hiermee te maken hebben gehad, konden wij hierover helaas niet gericht informeren. Onze excuses voor het ongemak.

    Vanzelfsprekend heeft dit geen gevolgen gehad voor uw verzekeringsdekking.

Reisverzekering met Europa pechhulp

Schade

  • Heb ik in geval van schade een eigen risico?

    Eigen risico bij schade aan uw camper

    Bij schadeherstel door een bij Camperverzekerd aangesloten schadehersteller is er geen eigen risico!

    In de volgende situaties rekent Camperverzekerd wel een eigen risico;

    • € 75 bij vervanging van uw (glazen) ruit via onze ruitschadeherstelpartner 123RUIT.nl of een ander Glasgarant aangesloten ruitschadebedrijf
    • € 300 bij vervanging van uw ruit bij een schadehersteller welke niet samenwerkt met Camperverzekerd
    • € 300 indien schadeherstel plaatsvindt bij een schadehersteller welke niet samenwerkt met Camperverzekerd
    • € 300 indien de schade niet herstelt wordt, maar in contanten wordt vergoed

    Het eigen risico welke wij in rekening brengen in bovengenoemde situaties is een zeer marktconform bedrag. De meeste andere camperverzekeraars hanteren voor camperverzekeringen veelal een verplicht eigen risico van € 150, € 300, € 500, € 750 of zelfs € 1.000.

    Verhoging van het eigen risico is niet mogelijk bij Camperverzekerd. Indien u de camper uitleent is er bij Camperverzekerd geen verhoging in het eigen risico.

    Eigen risico bij reisschade

    Op de doorlopende reisverzekering van Camperverzekerd geldt bij schade aan bagage een verplicht eigen risico van € 50,-.

    Bij overige schades op de doorlopende reisverzekering zoals personenhulpverlening, repatriëring, pechhulp, telefoonkosten, etc. is geen eigen risico van toepassing.

  • Waar kan ik mijn schade melden?

    U kunt uw schade melden in uw Digitale Polismap.

  • Waar vind ik de schadeherstelbedrijven?

    U vindt de bij Camperverzekerd aangesloten schadeherstelbedrijven op de pagina: Schadeherstellers.

  • Hoe verkrijg ik een schadeformulier?

    U kunt een Europees schadeformulier voor aanrijdingen in binnen- en buitenland downloaden vanaf onze website. Wij bieden op onze website ook schadeformulieren in andere talen om een taalbarrière te voorkomen.

    U dient de schadeformulieren zelf te printen. Wij verstrekken geen schadeformulieren per post.

    Wilt u een schade melden? U dient uw schade te melden in uw Digitale Polismap.

Schorsen / Stalling

  • Geldt de camperverzekering ook tijdens stalling?

    Ja, ook wanneer de camper gestald wordt (bijvoorbeeld tijdens de winterperiode) blijft de camperverzekering onverminderd van kracht en gelden de dekkingen zoals genoemd in de camperpolis. Er gelden geen voorwaarden voor wat betreft het soort stalling.

    Stalling van de camper langer dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenland is niet toegestaan bij Camperverzekerd.

    Heeft u een beveiligingsplicht op uw camperverzekering? Dan dient u de beveiliging tijdens de stalling ingeschakeld te houden en bij onverhoopte diefstal een geldig certificaat en/of de complete sleutelset te overhandigen.

    Lees alles over camperstallingen.

  • Kan ik mijn camperverzekering tijdelijk schorsen of verlagen?

    Voor een bepaalde periode de premie en de verzekeringsdekking van de camperverzekering schorsen is niet mogelijk. De dekking van de camperverzekering is alleen te beëindigen bij verkoop, per einde contractdatum of bij emigratie.

    Tijdelijk uw verzekeringsdekking wijzigen (bijvoorbeeld: WA + Beperkt Casco naar WA + Volledig Casco voor de vakantieperiodes) is ook niet mogelijk.

    Tijdelijk schorsen van de camperverzekering is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen niet mogelijk, ook niet bij de camperpolis van Camperverzekerd.

    Reden hiervoor is dat de premie en voorwaarden van de camperverzekering al gebaseerd is op recreatief gebruik: er wordt dus vanuit gegaan dat de camper slechts beperkt gebruikt wordt en buiten het gebruik om gestald. Ook bij stalling is het van belang dat de camper tegen diefstal en brand verzekerd is.

    Kortom: u kunt bij stalling wel uw kenteken schorsen bij het RDW, maar niet de camperverzekering, ook niet het WA-gedeelte.

    Meer informatie over het schorsen van uw camperkenteken kunt u nalezen op onze website: Camper kenteken schorsen

  • Wat zijn de kosten voor het schorsen van mijn camper?

    U kunt de kosten voor het schorsen van het kenteken van uw camper vinden op de pagina Camper Schorsen.

    Voor vragen over het schorsen kunt u het beste contact opnemen met de Belastingdienst of het RDW.

  • Geldt de verzekering ook tijdens schorsing?

    Ook wanneer het kenteken van de camper geschorst wordt (bijvoorbeeld tijdens de stallingsperiode), blijft de camperverzekering onverminderd van kracht en gelden de dekkingen zoals genoemd in de camperpolis.

    Houdt u er rekening mee dat u met een geschorst kenteken niet op de openbare weg mag bevinden. Ook niet in het buitenland! Er is geen verzekeringsdekking indien u rijdt met een geschorst kenteken.

Taxatie

  • Ik ben al in het bezit van een taxatierapport, kan ik dit taxatierapport gebruiken bij de aanvraag van een camperverzekering bij Camperverzekerd?

    Ja, dat kan mits het taxatierapport maximaal 3 jaar oud is en opgemaakt is door een VRT of TMV gecertificeerde register taxateur. Of is opgemaakt door een FEHAC erkend taxateur. U kunt dan de reeds getaxeerde waarde hanteren voor de premieberekening.

    Belangrijk hierbij om te weten is dat Camperverzekerd specifieke eisen stelt aan de inhoud van een taxatierapport. Het kan dus voorkomen dat, ondanks de bovengenoemde certificeringen of erkenningen, een taxatierapport niet door ons geaccepteerd wordt. Voor meer informatie over de eisen die wij stellen aan de inhoud van een taxatierapport adviseren wij u (voorafgaand aan een aanvraag) contact met ons op te nemen.

    Beschikt u over een geldig taxatierapport wat wij kunnen accepteren? U hoeft dan geen € 125,- taxatiekosten te betalen voor een (her)taxatie.

    Taxatierapporten van de volgende taxatiebureaus worden direct geaccepteerd:

    • Campertaxaties.nl
    • Campertaxeren.nl
    • CCE
    • CED
    • EuroExpertise
    • Expertise & Taxatie Zuid
    • Nobel Expertise
    • Oldenhuis Taxatie en Expertisebureau
    • Taxatie en Expertisebureau Hugo van Oosterwijk

    Taxatierapporten van andere taxatiebureaus dienen eerst vooraf door ons akkoord bevonden te worden.

    Om vast te kunnen stellen of uw taxatierapport nog geldig of akkoord is, kunt u het beste het taxatierapport vooraf per e-mail aan ons insturen zodat wij het taxatierapport kunnen beoordelen. U kunt uiteraard ook telefonisch contact opnemen met Camperverzekerd via 0224 562 011.

  • Kan of moet ik mijn camper bij Camperverzekerd laten taxeren?

    U kunt uw camper bij Camperverzekerd laten taxeren voor het extra voordelige tarief van € 125,- indien u de camperverzekering bij ons aanvraagt. In dat geval heeft u recht op 5 jaar taxatiewaardegarantie.

    Er geldt geen verplichting voor een taxatie. U kunt ook kiezen voor de gratis 3 jaar aankoopwaardegarantie.

  • Wie voert de taxatie uit en hoe lang duurt het tussen aanvragen en taxeren?

    De taxatie wordt bij u thuis uitgevoerd door een onafhankelijk VRT gecertificeerde register taxateur.

    Taxatie vindt doorgaans plaats binnen 2 weken na aanvraag camperverzekering. Het taxatiebureau zal contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. De taxatiekosten bedragen eenmalig € 125,- inclusief btw en exclusief eventuele tol- en veerpontkosten.

    Meer informatie over de taxatieprocedure kunt u nalezen op de pagina: Taxatie van uw camper

Uitlenen / Verhuur

  • Ik leen mijn camper wel eens uit aan familie en kennissen. Mag dat?

    Uitlenen van uw camper aan familie of kennissen is bij Camperverzekerd toegestaan zonder verhoogd eigen risico en zonder beperkende voorwaarden op uw camperverzekering, dus gewoon goed verzekerd! U hoeft dit niet door te geven aan ons.

    Zodra er een vergoeding (geld/natura) tegenover staat is er sprake van verhuur. Verhuur is nadrukkelijk uitgesloten.

    Let hierbij op dat zodra diegene aan wie u de camper uitleent schade rijdt, dit van invloed kan zijn op úw schadevrije jaren registratie en/of no-claimkorting.

    De doorlopende reisverzekering + Europa pechhulp is persoonsgebonden.

  • Ik wil mijn camper graag verhuren. Is verhuur verzekerd?

    Particuliere verhuur en bedrijfsmatige verhuur is bij Camperverzekerd nadrukkelijk uitgesloten. Indien u de camper verhuurt is er geen verzekeringsdekking. Ook tegen premieverhoging is er geen verhuurdekking mogelijk bij Camperverzekerd.

    Wij kunnen uw camper ook in zijn geheel niet verzekeren indien u uw camper gaat verhuren via verschillende verhuurplatforms c.q. deelinitiatieven waarbij tegen betaling uw camper uitgeleend wordt. U kunt hierbij denken aan initiatieven zoals;

    • Goboony
    • GoSharingEurope
    • MyWheels
    • Bla Bla Car
    • PaulCamper
    • Indiecampers
    • Etc.

    Indien u overweegt om uw camper te gaan verhuren, adviseren wij u om goed de mogelijke (verzekerings)risico's van het verhuren van uw camper in kaart te brengen. U kunt hiervoor ons blogartikel over verhuren van uw camper lezen.

  • Ik heb een camper gehuurd. Kan ik deze bij Camperverzekerd verzekeren?

    Nee, de eigenaar van de verhuur camper is zelf verantwoordelijk voor de verzekering van het motorrijtuig. Ook het hoge eigen risico van de huur camper is niet te verzekeren.

Verzekeringsdekkingen

  • Wat houdt de WA + Beperkt Casco dekking precies in?

    Naast de verplichte WA-dekking vergoedt de Beperkt Casco dekking schade als gevolg van een aantal met name genoemde gebeurtenissen zoals brand, diefstal, joyriding, verduistering, braak, ruitbreuk, storm, hagel, overstroming, directe botsing met vogels en loslopende dieren en kwaadwillige beschadiging (vandalisme). Deze verzekering wordt veelal afgesloten voor campers die wat ouder zijn en waarvan de dagwaarde niet zo hoog is.

    Tevens is er onder de Beperkt Casco dekking voor inboedel; Bij Camperverzekerd is inboedel tot € 5.000,- gratis meeverzekerd tegen dezelfde schades als de camper verzekerd is.

    Uniek is dat bij Camperverzekerd ook vandalisme is meeverzekerd bij een WA + Beperkt Casco dekking.

    Bekijk de verschillende dekkingsmogelijkheden

  • Wat houdt de WA + Volledig Casco (All-Risks) dekking precies in?

    De WA + Volledig Casco verzekering (ook wel All-Risk genoemd) van Camperverzekerd biedt de meest complete dekking voor uw camper.

    Het WA-deel verzekert u voor schades die u aan anderen toebrengt. Het Casco gedeelte dekt de schade aan uw camper en de vastgemonteerde accessoires als gevolg van enig plotseling van buiten afkomend onheil. Bijvoorbeeld schade door een aanrijding.

    Bekijk het dekkingsoverzicht: Basisdekkingen camperverzekering.

  • Een aanhanger achter mijn camper, is dat verzekerd?

    Ja, een gekoppelde aanhangwagen achter uw camper is voor het aansprakelijkheidsrisico premievrij meeverzekerd. Deze dekking is van toepassing tot de aanhangwagen buiten het verkeer tot stilstand is gekomen.
    Eventueel kunt u uw aanhanger ook casco verzekeren bij Camperverzekerd (op aanvraag).

    Groene kaart voor uw aanhanger

    Als u met de camper én een aanhangwagen naar het buitenland reist denk dan aan de groene kaart (Internationaal Verzekeringsbewijs). Over de grens is het een document waarmee u kunt aantonen dat u verzekerd bent met uw camper en aanhangwagen. Let erop dat de groene kaart is voorzien van de vermelding "F" (Aanhanger). Camperverzekerd geeft overigens standaard een groene kaart af waarbij de aanhangwagen voor het aansprakelijkheidsricico is meeverzekerd.

    Wij raden aan de groene kaart altijd (ook in Nederland) mee te nemen als u met de camper en aanhanger op reis gaat. Op de groene kaart vindt u namelijk ook de telefoonnummers van de hulpdiensten.

    Houdt u er ook rekening mee dat enkele landen binnen het gebied waarvoor de groene kaart geldig is, een gescheiden verzekeringsregistratie hanteren. Dat betekent dat het in deze landen noodzakelijk is dat u voor een aan de camper gekoppelde aanhanger een aparte groene kaart kunt overleggen.

    Als met de camper én een aanhanger wordt gereisd naar Polen, Duitsland of Spanje dan is het nodig dat men naast de groene kaart voor de camper ook een aparte groene kaart bij zich heeft voor de aanhangwagen. In Polen is dit verplicht; voor Duitsland en Spanje wordt het gebruik ervan aanbevolen.

    Aparte groene kaart alleen nodig voor aanhangers zwaarder dan 750kg

    De aparte groene kaart geldt voor aanhangers die zwaarder zijn dan 750 kilogram en een eigen kenteken hebben. Als u een aparte groene kaart voor de aanhanger heeft, kunnen onnodige vertragingen en extra kosten bij de grens worden voorkomen. Een aparte groene kaart voor een aanhanger zwaarder dan 750 kilogram kunt u bij ons aanvragen.

    Controleert u voordat u op (rond)reis gaat ook altijd of het te bezoeken land op uw groene kaart staat vermeld.

  • Is de camper ook verzekerd tegen hagelschade?

    Ja, bij Camperverzekerd is schade door hagel verzekerd bij de WA + Beperkt Casco en de WA + Volledig Casco (All-risks) camperverzekering.

    Schade door hagel is niet van invloed op uw no-claimkorting.

  • Is dagelijks gebruik en/of woon- werkverkeer toegestaan?

    Dagelijks gebruik van de camper is doorgaans toegestaan. Dit wordt echter bepaald bij acceptatie (na ontvangst van een verzekeringsaanvraag).

    Woon- werkverkeer is niet toegestaan met de camperverzekering van Camperverzekerd.

  • Wat is Beperkte No-claimbescherming?

    Lees meer over de gratis Beperkte No-claimbescherming op de pagina aanvullende dekkingen.

  • Is brand en diefstal van de camper verzekerd?

    Brand en diefstal van de camper is meeverzekerd bij een WA + Beperkt Casco of een WA + Volledig Casco (All-risk) dekking. Bekijk de dekkingsverschillen.

  • Is hulp bij een lekke band, lege accu of verkeerde brandstof tanken verzekerd?

    Vanzelfsprekend biedt onze Doorlopende reisverzekering met uitgebreide Europa pechhulp ook dekking bij een lekke band, lege accu of wanneer u de verkeerde brandstof heeft getankt indien u onderweg bent met uw camper.

  • Is schade aan mijn ruit verzekerd en waar kan ik terecht?

    Ruitschade of ruitvervanging aan glazen ruiten is verzekerd bij een WA + Beperkt Casco of een WA + Volledig Casco dekking.

    • Het eigen risico bij ruitreparatie is € 0,-.
    • Het eigen risico bij ruitvervanging via onze ruitschadeherstelpartner 123RUIT.nl (telefoonnummer: 0031 85 401 81 86) of een ander Glasgarant aangesloten hersteller is € 75,- .
    • Het eigen risico bij ruitvervanging bij een niet aangesloten bedrijf is € 300,-.

    Ruitschade, indien niet gepaard met een andere schade aan uw camper, is niet van invloed op uw no-claimkorting.

    Heeft u schade aan een kunststof ruit of panoramaraam (glas/kunststof) dan kunt u de schade melden via uw digitale polismap, waarna uw melding verder in behandeling wordt genomen en u nader wordt geïnformeerd.

  • Kan ik ook een (paarden)trailer verzekeren?

    Wij verzekeren geen (paarden)trailers.

  • Kan ik ook een (sta)caravan verzekeren?

    Nee, wij verzekeren geen (sta)caravans.

  • Kunnen de inzittenden ook meeverzekerd worden?

    Ja, meer informatie over onze 'Schadeverzekering inzittenden' kunt u nalezen op de pagina: Aanvullende dekkingen

  • Is de gevolgschade van een klapband verzekerd?

    Ja, de gevolgschade aan derden ontstaan door een klapband van uw camper is verzekerd onder de camperverzekering van Camperverzekerd.

    Heeft u (ook) schade aan uw eigen camper als gevolg van een klapband van uw camper? Dan wordt de schade vergoed indien uw camper bij Camperverzekerd WA + Volledig Casco (All-Risks) verzekerd is.

    Om het risico op klapbandschades te verminderen is het aan te bevelen om de leeftijd, slijtage (onder andere profiel), de juiste bandendruk en de loadindex van de banden in acht te nemen. Ook is het van belang om de camper/assen op een juiste manier te beladen/belasten.

    Voor wat betreft specifiek leeftijd van een band hanteren wij in de regel het beleid dat een band uiterlijk in het 7e jaar dient te worden vervangen voor een nieuw exemplaar, of eerder wanneer de staat of de profiel van de banden dit vereist.

    Mochten de banden van uw camper op dit moment ouder dan 7 jaar zijn, adviseren wij u deze te vervangen voor nieuwe exemplaren.

    Camperverzekerd biedt op diverse gebieden risico-inzichten, adviezen en preventieoplossingen. Indien Camperverzekerd vaststelt dat uw camper is voorzien van oude en/of in slechte staat verkerende banden, kan worden vereist de banden te vervangen voor nieuwe exemplaren.

    Indien aan een verzoek tot maatregel meermaals geen gehoor wordt gegeven behoudt Camperverzekerd zich het recht voor dekkingsbeperkingen te hanteren. In geval van oude en/of slechte banden kan voor WA + Volledig Casco verzekerden bij een klapbandschade de gevolgschade aan de camper worden uitgesloten zolang er sprake is van oude en/of slechte banden.

  • Is de camper ook verzekerd tegen vandalisme?

    Ja, bij Camperverzekerd is schade door vandalisme verzekerd bij de WA + Beperkt Casco (Uniek!) en de WA + Volledig Casco (All-risks) camperverzekering. Bekijk het dekkingsoverzicht voor meer informatie.

  • Is schade door ongedierte zoals muizen en steenmarters verzekerd?

    Schade toegebracht aan uw camper door ongedierte zoals muizen of steenmarters wordt vergoed onder de WA + Volledig Casco (All-risk) camperverzekering. De schade zal wel van invloed zijn op uw bonus/malus en schadevrije jaren.

    Bestrijding van ongedierte wordt niet vergoed door een camperverzekering.

  • Is de camper ook verzekerd tegen stormschade?

    Ja, bij Camperverzekerd is schade door storm verzekerd bij de WA + Beperkt Casco en de WA + Volledig Casco (All-risks) camperverzekering.

    Er is sprake van storm in geval van een windsnelheid van ten minste 14 meter per seconde.

Wijzigen / Opzeggen

  • Heb ik nog een bedenktijd na het aanvragen van mijn polis?

    Wanneer u via onze website een verzekering aanvraagt, zit u niet direct aan de verzekering vast. Wij bieden u een tevredenheidsgarantie. Dit betekent bij het aanvragen van de verzekering dat u altijd 14 dagen bedenktijd heeft na ontvangst van de camperpolis. Wilt u van de verzekering afzien, dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van de polis de verzekering kosteloos schriftelijk beëindigen. De verzekering wordt dan kosteloos en met terugwerkende kracht per ingangsdatum beëindigd. De eventueel geïncasseerde premie wordt dan op uw rekening teruggestort. U zit dus nooit direct aan de verzekering vast.

  • Hoe kan ik een wijziging doorgeven of mijn polis wijzigen?

    U kunt uw wijzigingen snel en eenvoudig doorgeven via uw digitale polismap.

    Het is helaas niet mogelijk om een wijziging telefonisch door te geven. U dient gebruik te maken van onze digitale polismap.

  • Hoe kan ik mijn verzekering bij Camperverzekerd opzeggen?

    Het opzeggen van uw verzekering(en) kan altijd per contractvervaldatum. Uiteraard kan de verzekering ook tussentijds beëindigd worden bij overlijden, emigratie en verkoop van het verzekerd object.

    Vanzelfsprekend wordt na beëindiging van de polis de teveel betaalde premie aan u teruggestort.

    Wilt u de verzekering beëindigen vanwege verkoop? Wij ontvangen dan graag, uiterlijk binnen 14 dagen na verkoop, een kopie van het vrijwaringsbewijs.

    U kunt uw verzekering kosteloos opzeggen via uw digitale polismap.