Eén van de grootste camperverzekeraars van Nederland

Veilige verbinding!

Stel een vraag

Hallo, kan ik u helpen? Stel uw vraag aan mij en ik ga voor u op zoek naar een antwoord.

Stel een vraag aan Sander (fictief)


Stel een vraag aan Sander

Bekijk de veelgestelde vragen op categorie

Hieronder treft u een overzicht aan van veelgestelde vragen over de camperpolis van Camperverzekerd. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Camperverzekerd via e-mail of per telefoon 0224 562 011. Wij zijn u graag van dienst!

Algemeen

  • Ik heb 75% korting op mijn huidige motorrijtuigverzekering. Kan ik deze korting ook krijgen op de Camperverzekerd camperverzekering?

    De behaalde Bonus/Malus kortingen van uw personenauto of motor nemen wij over na overlegging van een kopie polis én een kopie van de laatst betaalde premienota. Voorwaarde voor overname van korting op basis van een kopie polis en een recente premienota is wel dat uw auto of motor verzekerd blijft naast de camper! Het maximum over te nemen kortingspercentage is 75%. Indien uw personenauto- of motorverzekering niet blijft voortbestaan, wordt de korting overgenomen op basis van schadevrije jaren die vrijkomen op de betreffende verzekering.

    Wij stellen geen eisen om uw auto of motor ook bij ons te verzekeren. U kunt uw auto dus gewoon bij uw huidige verzekeraar laten; wij nemen evengoed uw no-claimkorting over!

    Ook kunnen wij uw korting overnemen op basis van daadwerkelijk behaalde schadevrije jaren. Bij overlegging van een royementsbevestiging wordt uitgegaan van de hierop vermelde schadevrije jaren. Op de royementsbevestiging staat het aantal schadevrije jaren vermeld die door uw verzekeraar zijn doorgegeven aan Roy-data (een centrale database). Dit aantal vragen wij op bij Roy-data en verwerken wij op uw camperpolis.

    Afwijking tussen de door u opgegeven schadevrije jaren en die in Roy-data kunnen leiden tot een aangepaste premie en/of een eventuele herbeoordeling van uw aanvraag. Camperverzekerd accepteert royementsbevestigingen van verzekeraars tot 3 jaar na afgifte.

  • Kan ik mijn overige verzekeringen ook bij Camperverzekerd onderbrengen?

    U kunt bij ons ook uw andere verzekeringen (zowel privé als zakelijk) onderbrengen. Deze verzekeringen kunnen overzichtelijk op één polis tezamen met uw camperverzekering worden gezet.

    Wij werken als onafhankelijk bemiddelaar samen met diverse verzekeraars en kunnen u in bijna alle gevallen een goede offerte uitbrengen gebaseerd op een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Wij streven er altijd naar om bij een overname van verzekeringen de voorwaarden voor de klant te verbeteren en de premie te verlagen.

    Neem direct telefonisch contact met ons op via 0224 562 011 voor een vrijblijvende offerte!

    Voor een goed vergelijk kunt u ook een kopie van uw huidige polissen e-mailen naar info@camperverzekerd.nl. Na ontvangst van uw polissen sturen wij u binnen enkele werkdagen een vrijblijvende offerte toe.

  • Wat is een meldcode?

    De meldcode bestaat uit de vier laatste cijfers van het chassisnummer oftewel het identificatienummer van uw camper. U kunt dit terugvinden op het kentekenbewijs. De meldcode is benodigd voor de aanvraag van een camperverzekering bij Camperverzekerd.

  • Hoe achterhaal ik de huidige waarde (dagwaarde) van mijn camper?

    De huidige waarde (dagwaarde) is de nieuwwaarde minus een bedrag in verband met waardevermindering door gebruiksduur en gereden kilometers; oftewel het bedrag wat nodig is om een gelijkwaardige camper te kunnen aanschaffen.

    Als leidraad kunt u ook het aanschafbedrag van de camper nemen. Voorbeeld: U koopt een camper bij een particulier of kampeerautodealer voor € 23.000,-. U kunt dit bedrag dan hanteren als de huidige waarde (dagwaarde).

    De dagwaarde van uw camper kunt u ook opvragen bij uw dealer of nakijken op diverse occasion websites, bijvoorbeeld Marktplaats. Om een exacte dagwaarde te bepalen kunt u het beste een taxatie laten uitvoeren door een deskundige.

    Voor meer informatie over taxatie kunt u terecht op onze pagina Taxatie

  • Ik heb geen aantoonbare no-claimkorting i.v.m. een leaseverleden. Ik rij echter wel al vele jaren schadevrij. Hoe werkt dit met de camperverzekering?

    Een schriftelijke verklaring van de leasemaatschappij hoeveel jaren u daar schadevrij hebt gereden voldoet ook. Zonder een dergelijke verklaring of een officiële bonus/malus verklaring is er helaas geen mogelijkheid tot het overnemen van korting wegens schadevrij rijden.

  • Wat houdt de 5 jaar nieuwwaardegarantie in?

    De gratis nieuwwaardegarantie van Camperverzekerd geldt voor een periode van 5 jaar. Een groot voordeel van de nieuwwaardegarantie is dat als de camper verloren gaat door een totaalverlies (brand, diefstal, etc.), binnen 5 jaar na aanschaf, de dan geldende prijs van een nieuwe camper van hetzelfde merk, type en uitvoering wordt uitgekeerd in plaats van de dagwaarde. Uw camper kent de eerste 5 jaar dus geen afschrijving bij een onverhoopte schade!

    Meer informatie over de 5 jaar uitgebreide nieuwwaardegarantie kunt u lezen op onze website.

  • Ben ik verplicht om gordels te hebben in mijn camper?

    Tijdens het rijden in een camper mogen alleen zitplaatsen worden gebruikt die daarvoor zijn bedoeld. Maar welke geldige zitplaatsen zijn dat dan? En hoe zit het met het gebruik van gordels in de camper? Lees alles over geldige zitplaatsen in campers en gordels in de camper.

  • Ik heb een vraag over de wegenbelasting en/of het kwarttarief.

    Wij zijn Camperverzekerd, een verzekeraar voor campers. Voor vragen over belastingen en het schorsen kunt u het beste contact opnemen met de Belastingdienst of het RDW.

  • Kan ik mijn camper ook exclusief BTW verzekeren?

    U kunt uw camper bij Camperverzekerd exclusief BTW verzekeren. Dat doet u door het exclusief BTW bedrag (Cataloguswaarde incl. accessoires, excl. BTW) in te vullen en aan te geven dat u exclusief BTW verzekerd. Bij de afhandeling van een onverhoopte cascoschade blijkt vanzelf dat u recht hebt op BTW teruggaaf en krijgt u de cascoschade exclusief BTW vergoed.

  • Hoeveel kilometers mag ik per jaar rijden met mijn camper?

    De camperverzekering van Camperverzekerd biedt onbeperkte kilometrage. Dat wil zeggen: Wij stellen voor de camperverzekering geen eisen of beperkingen aan de hoeveelheid kilometers die u rijdt. Of u nu 5.000 of 50.000 kilometer per jaar met uw camper rijdt; de verzekeringsdekking is gewoon van toepassing. Vrijheid blijheid, zoals het hoort!

  • Overbelading van mijn camper; heeft dat gevolgen?

    Voor iedere camper is een toegestane maximum massa vastgesteld. Het maximum toegestane massa staat vermeld in het kentekenbewijs. Beschikt u uitsluitend over een rijbewijs B en weegt uw camper meer dan 3500 kg, dan is er sprake van overbelading en dat is volgens de wetgeving strafbaar. Bij overschrijding van het gewicht met een bepaald percentage volgt er altijd een boete.

    Overbelading wordt in de polisvoorwaarden van de camperverzekering van Camperverzekerd niet met name uitgesloten van de dekking.

    Lees hier alles over overbelading camper en de gevolgen voor uw camperverzekering

  • Kan ik mijn camper ook voor minder dan een jaar verzekeren?

    Nee, u kunt uw camper niet voor een half jaar, of een paar maanden verzekeren. De verzekering gaat over een periode van ten minste 1 jaar (een jaarcontract). Na het eerste jaar is uw camperverzekering dagelijks opzegbaar met inachtneming van een maand opzegtermijn.

  • Ik ben woonachtig buiten Nederland, kunt u mijn camper verzekeren?

    Nee, wij verzekeren alleen Nederlands ingezetene met een vaste verblijfplaats in Nederland en een camper op Nederlands kenteken.

  • Ik ga een camper importeren, kan ik de camper direct na aankoop in het buitenland WA + Volledig Casco (All-risks) verzekeren op basis van het chassisnummer?

    Ja, wij kunnen uw camper direct na aankoop in het buitenland WA + Volledig Casco (All-risks) verzekeren op basis van het chassisnummer.

    U bent dan WA + Volledig Casco (All-risks) verzekerd voor:

    • de rit vanuit het buitenland naar uw woonadres in Nederland;
    • de rit vanaf uw woonadres naar het RDW keuringsstation en weer terug;
    • gedurende de tijd dat uw camper stilstaat bij uw woonhuis. U bent niet verzekerd als u tussentijds met de camper gaat rijden.

    Vanaf het moment dat u het definitieve Nederlandse kenteken aan ons doorgeeft kunt u verzekerd met de camper gaan rijden. Het definitieve Nederlandse kenteken dient uiterlijk binnen 6 weken na ingangsdatum van de camperverzekering bij ons bekend te zijn.

    Camperverzekering aanvragen op chassisnummer

    U kunt middels ons online aanvraagformulier direct een verzekering aanvragen. U kunt hierbij als waarde de Nederlandse marktwaarde (aankoopwaarde inclusief BPM) opgeven. Als ingangsdatum kunt u de datum invullen waarop u de camper in het buitenland gaat aanschaffen/ophalen.

    In ons online aanvraagformulier wordt ook gevraagd naar een kenteken. Daarbij kunt u aangeven dat het kenteken nog niet bekend is. In het 'Vrije invulveld' onderaan op ons online aanvraagformulier dient u het chassisnummer te vermelden. Indien bekend kunt u daar tevens het exportkenteken en/of eendagskenteken vermelden.

  • Wanneer gaat de verzekering in? Ben ik direct verzekerd?

    U wilt uw camper bij ons verzekeren?

    U kunt direct via de website een aanvraag indienen. U kunt tijdens de aanvraag via onze website zelf de datum aangeven wanneer u de verzekering in wilt laten gaan.

    Indien u de verzekering direct in wilt laten gaan dan kunt u de datum van vandaag invullen. Indien u de verzekering op een andere dag (bijvoorbeeld in het weekend) in wilt laten gaan dan kunt u de gewenste ingangsdatum invullen.

    Heeft u reeds een camperverzekering bij Camperverzekerd en wenst u een (camper)wijziging door te geven?

    U kunt direct via uw digitale polismap een wijziging doorgeven.

  • Heeft Camperverzekerd ook een rechtsbijstandverzekering?

    Ja, wij bieden ook:

    • Verhaalrechtsbijstand
    • Motorrijtuigenrechtsbijstand
    • Verkeersrechtsbijstand
    • Gezinsrechtsbijstand

    Voor de premies van de bovenstaande rechtsbijstand verzekeringen kunt u op werkdagen telefonisch contact opnemen met Camperverzekerd via 0224 562 011 .

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    U vindt onze polisvoorwaarden op de pagina: Polisvoorwaarden.

  • Bij welke maatschappij is de camperverzekering ondergebracht?

    Camperverzekerd draagt niet zelf de verzekeringsrisico’s. Hiervoor hebben wij achterliggende risicodragers. Camperverzekerd werkt uitsluitend samen met verschillende grote Nederlandse verzekeringsmaatschappijen.

  • Kan ik mijn camper bij jullie verzekeren zonder lid te worden?

    Ja, dat kan. U hoeft bij ons geen lid te worden om een camperverzekering te kunnen afsluiten.

    Wij rekenen geen lidmaatschapkosten, poliskosten en termijntoeslagen.

  • Waar vind ik de Bonus/Malus ladder van de camperverzekering van Camperverzekerd?

    U vindt de Bonus/Malus ladder in de polisvoorwaarden van de camperverzekering.

  • Hoe kan ik mijn camperverzekering aanvragen?

    U gaat eerst naar de pagina Premieberekening om de gewenste dekkingen voor uw camperverzekering te selecteren.

    Vervolgens bekijkt u uw premie en drukt u op de knop 'Direct aanvragen'.

Beveiliging

  • Ik heb mijn camper beveiligd. Kom ik in aanmerking voor korting op de premie?

    Verzekerden die hun camper beveiligd hebben met een degelijk beveiligingssysteem krijgen van Camperverzekerd een extra korting bovenop de toch al zeer scherpe premie. Camperverzekerd verleent op de WA + Beperkt Casco en WA + Volledig Casco camperverzekering een premiekorting van 5% bij een SCM beveiligingssysteem klasse 2 en zelfs 10% korting bij een SCM alarmklasse 3,4,5 of een mechanische beveiliging (BearLock of Construct).

    Een track & trace systeem inclusief een geldig SCM certificaat valt onder klasse 4, of 5. U heeft dus recht op 10% korting.

    Verzekerden die in aanmerking komen voor een premiekorting dienen een kopie van een geldig SCM certificaat of een BearLock inbouwbewijs aan Camperverzekerd beschikbaar te stellen. Wij adviseren onze klanten altijd iets aan beveiliging aan te brengen. Uw camper is een waardevol bezit. Met name braak en diefstal is een groot risico. Met een goed alarm kunt u vaak de schade beperken of zelfs voorkomen.

  • Ben ik verplicht om mijn camper te beveiligen?

    De beveiliging van de camper is op basis van de dag- respectievelijk de taxatiewaarde van de camper.

    € 30.000,- tot € 75.000,-
    VbV-SCM startonderbreker met eigen autorisatie (voorheen SCM Klasse 1 / af-fabriek startonderbreker) of BearLock

    € 75.000,- tot € 100.000,-
    VbV-SCM alarmsysteem (voorheen SCM klasse 2) of BearLock

    € 100.000,- tot € 125.000,-
    VbV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM klasse 3) of BearLock

    € 125.000,- of hoger
    Nader te bepalen beveiligingseis

    Wij behouden ons het recht voor om op basis van het aangeboden risico afwijkende of aanvullende beveiligingseisen te stellen.

    Bijvoorbeeld voor buscampers van bepaalde merken/typen kan een aanvullende beveiligingseis worden gesteld. Indien er uit uw verzekeringsaanvraag blijkt dat er een afwijkende beveiligingseis geldt, dan ontvangt u hier uiteraard bericht van. Wij adviseren u echter voorafgaand aan een verzekeringsaanvraag contact met ons op te nemen.

    Wenst u meer informatie over de verschillende beveiligingsvormen, kijk dan eens op de pagina beveiliging van uw camper.

Buitenland / Groene kaart

  • In welke landen geldt de dekking van mijn camperverzekering?

    Met de camperverzekering van Camperverzekerd bent u met uw camper verzekerd in een groot verzekeringsgebied. De groene kaart van Camperverzekerd is geldig in bijna heel Europa en zelfs enkele landen buiten Europa (Onder andere Marokko, Turkije, Rusland, enzovoort). De landen waarin uw camperverzekering exact geldig is, het dekkingsgebied, staan omschreven op de zogeheten groene kaart. De groene kaart ontvangt u tezamen met uw camperpolis. De groene kaart maakt deel uit van het systeem van Internationale Verzekeringsbewijzen (IVB).

    De groene kaart is dus een verzekeringsbewijs voor uw camper in het buitenland. Hij kan worden gevraagd bij de douane, bij eventuele politiecontrole en natuurlijk bij schade. Wij raden u aan om de groene kaart altijd (ook in Nederland) in uw camper mee te nemen. Op de groene kaart staan ook de telefoonnummers vermeld van de hulpdiensten die u kunt inschakelen bij een ongeval met uw camper.

    Voor u op (rond)reis gaat in Europa is het verstandig om vooraf te controleren of het te bezoeken land op uw groene kaart staat vermeld. Bent u van plan een reis te maken naar een land dat niet op de groene kaart staat? Neemt u dan even contact op met Camperverzekerd.

  • Hoe lang mag ik met mijn camper aaneengesloten op reis naar het buitenland?

    De camperverzekering van Camperverzekerd biedt onbeperkt buitenland dekking. Het maakt ons niet uit of u nou bijvoorbeeld 1 week of 8 maanden aaneengesloten met uw camper op reis bent, u bent te allen tijde goed en volledig verzekerd!

    Bij stalling van uw camper in het buitenland geldt wel een maximale duur van 6 maanden aaneengesloten.

    Op de doorlopende reisverzekering + Europa pechhulp is een maximale aaneengesloten reisduur van 120 dagen (4 maanden) van toepassing.

  • Hoe verkrijg ik de groene kaart?

    U vindt de groene kaart in uw Digitale Polismap. Uw groene kaart wordt jaarlijks op uw contractsvervaldatum vernieuwd.

    Gaat u naar Albanië, Bulgarije, Bosnië-Herzegovina, Iran, Israël, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Roemenië, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije en/of Wit-Rusland? Dan is het noodzakelijk dat u een originele papieren groene kaart in de kleur groen afgegeven door uw verzekeraar meeneemt in verband met grenscontrole op het bezit van een originele groene kaart!

    Indien u een originele groene kaart wenst, dan sturen wij deze graag per post naar u toe. U kunt hiervoor het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0224 562 011.

    Lees meer over het gebruik van de (digitale) groene kaart.

Inboedel / Accessoires

  • Hoe kan ik mijn later aangebrachte accessoires meeverzekeren?

    Indien u na aanvang verzekering (of na taxatie) accessoires hebt toegevoegd aan uw camper, dan zijn deze nog niet meeverzekerd. Indien u de later aangebrachte accessoires wenst mee te verzekeren, dan dient u ons hiervan de facturen te verstrekken. Wij zullen dan de verzekerde som verhogen met de waarde van de later aangebrachte accessoires.

  • Zijn mijn accessoires (luifel, schotel, fietsendrager, zonnepaneel, etc) ook verzekerd?

    Ja, uw accessoires zijn verzekerd indien de waarde van uw accessoires zijn inbegrepen in de verzekerde som van de camperverzekering.

    Bent u 1e eigenaar en is uw camper jonger dan 5 jaar?

    U kunt bij de premieberekening als waarde invullen de nieuwwaarde inclusief accessoires zoals vermeld op de factuur van de dealer.

    Bent u geen 1e eigenaar of is uw camper ouder dan 5 jaar?

    Indien u een WA + Volledig Casco (All-risks) camperverzekering aanvraagt, wordt uw camper getaxeerd om de waarde van uw camper te bepalen. Bij deze waardebepaling worden uw accessoires meegenomen. Uw accessoires zijn dan ook meeverzekerd!

    Indien u kiest voor een WA + Beperkt Casco verzekering, dan dient u als waarde een door u opgegeven dagwaarde inclusief accessoires op te geven. Uw accessoires zijn dan ook meeverzekerd.

  • Is mijn inboedel in de camper ook verzekerd?

    Ja, uw inboedel (losse spullen in uw camper) zijn verzekerd indien u uw camper WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco (All-risks) heeft verzekerd.

    Camperverzekerd hanteert op de WA + Beperkt Casco en WA + Volledig Casco camperverzekering een zeer uitgebreide inboedeldekking; Tot een bedrag van € 5.000,- is inboedel gratis meeverzekerd tegen dezelfde schades als de camper verzekerd is.

    Lees meer informatie over de inboedeldekking op de camperverzekering.

Klantenservice

  • Ik heb een klacht! Wat moet ik doen?

    Tevreden klanten zijn de beste reclame voor een bedrijf. Daarom geven wij graag een tevredenheidsgarantie. Wij stellen het dan ook bijzonder op prijs dat u het ons onmiddellijk laat weten wanneer u ergens ontevreden over bent. Wilt u ons ergens over spreken? Neem dan contact met ons op. Wij zullen zo snel mogelijk reageren en een adequate oplossing aandragen. U kunt ons telefonisch bereiken via 0224 562 011 .

    Bent u op een zeker moment toch ontevreden? Dan kunt u een klacht indienen. U kunt uw klacht voorleggen aan de directie van Camperverzekerd:

    Directie Camperverzekerd
    Postbus 1, 1759 ZG Callantsoog

    Als ons oordeel niet voldoet, dan kunt u een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Ons aansluitnummer is 300.001142. Voor meer informatie zie www.kifid.nl.

    Natuurlijk horen we het ook graag als u tevreden bent over onze diensten!

  • Waar vind ik mijn Digitale Polismap en hoe krijg ik toegang?

    Uw digitale polismap: https://mijn.camperverzekerd.nl

    Bent u nog maar net klant en wenst u toegang tot uw Digitale Polismap? Uw inloggegevens worden aan u verstrekt zodra uw polis is opgemaakt. U ontvangt hierover automatisch per e-mail bericht van ons.

  • Wat is het (post)adres, telefoonnummer, of alarmnummer van Camperverzekerd?

    Postadres: Postbus 1, 1759 ZG Callantsoog
    Vestigingsadres: Jewelweg 8, 1759 HA Callantsoog, bezoek ons kantoor
    Telefoonnummer: 0224 562 011
    WhatsApp: 06 40 40 44 00 (U kunt dit nummer niet bellen of smsen)
    E-mailadres: ln.drekezrevrepmac@ofni

    Wij zijn geopend en bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30.

    Camperverzekerd Alarmnummer: +31 (0)88 877 80 88

    Het Camperverzekerd Alarmnummer is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Wij raden u aan om het Camperverzekerd Alarmnummer op te slaan in uw mobiele telefoon. Het alarmnummer staat tevens vermeld op uw groene kaart. U kunt uw groene kaart te allen tijde inzien en downloaden vanuit uw Digitale Polismap.

    Let op: De alarmcentrale is uitsluitend voor dringende zaken. Heeft u schade aan de camper, maar kunt u nog veilig rijden met uw camper zonder dat de schade verergerd? Dan is het niet noodzakelijk om direct de alarmcentrale te bellen. In dat geval kunt u op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 contact opnemen met Camperverzekerd via telefooonnummer +31 (0)224 562 011.

  • Hoe kan ik een alarmsticker opvragen?

    U kunt de alarmsticker gratis opvragen via uw Digitale Polismap.

    U kunt de Camperverzekerd alarmsticker aan de binnenzijde van uw voorruit plakken. Met de alarmsticker heeft u het alarmnummer altijd binnen handbereik. Ook als u door een ongeval zelf niet meer in staat bent uw zaken te regelen, weet de sleepdienst of de politie via het alarmnummer van de Camperverzekerd Help Service snel wat er met uw beschadigde camper moet gebeuren.

    Het alarmnummer van de Camperverzekerd Help Service is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

  • Hoe maak ik een App van mijn Digitale Polismap?

    Uw digitale polismap is ook toegankelijk vanaf uw mobiele telefoon of tablet, handig voor als u onderweg bent! U kunt op eenvoudige wijze een App maken van uw digitale polismap. Instructies voor het maken van de App op uw mobiele telefoon kunt u terugvinden in uw Digitale Polismap bij de pagina Klantvoordelen.

Klantvoordelen

Oldtimer- en Zelfbouwcampers

Overstappen naar Camperverzekerd

  • Hoe zeg ik mijn huidige verzekering(en) op zodat ik kan overstappen naar Camperverzekerd?

    U kunt uw verzekering(en) alleen schriftelijk opzeggen, omdat u uw handtekening dient te zetten. U kunt u lopende (camper)verzekering(en) per eerstvolgende contractsvervaldatum (niet te verwarren met premievervaldatum) opzeggen. Deze contractsvervaldatum kunt u terug vinden op het voorblad van uw camperpolis. Ook vindt u daarin het adres waar u uw opzegging naar toe kunt sturen. Houdt u rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

    Om het overstappen voor u gemakkelijk te maken kunt u gebruik maken van onze gratis overstapservice.

    Als de camper- of motorrijtuigverzekering daadwerkelijk is beëindigd ontvangt u van de verzekeraar een opgave van de reeds door u behaalde schadevrije jaren. Deze opgave bevestigt het einde van de polis en geeft aan hoeveel schadevrije jaren u reeds hebt opgebouwd. Deze opgave dient u naar Camperverzekerd te sturen ter bevestiging van uw kortingspercentage.

  • Kan ik mijn autoverzekering omzetten naar een camperverzekering?

    Ja dat kan. Wij nemen dan de opgebouwde schadevrije jaren over van uw personenauto en zetten deze op uw camperverzekering.

  • Per welke datum kan ik mijn huidige verzekering(en) opzeggen, zodat ik kan overstappen naar Camperverzekerd?

    U kunt u lopende (camper)verzekering(en) per eerstvolgende contractsvervaldatum (niet te verwarren met premievervaldatum) opzeggen. Deze contractsvervaldatum kunt u terug vinden op het voorblad van uw camperpolis. Ook vindt u daarin het adres waar u uw opzegging naar toe kunt sturen.

    Belangrijk: Indien uw verzekering langer loopt dan één jaar, dan kunt u uw verzekering ook direct opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

    Indien gewenst kunt u gebruik maken van de gratis overstapservice van Camperverzekerd.

    Ook als uw huidige verzekering pas over een aantal maanden of zelfs pas over een jaar afloopt, kunt u zich alvast bij Camperverzekerd inschrijven.

    Het is ook mogelijk om uw huidige verzekering te beëindigen als de verzekeringsmaatschappij tijdens de looptijd van uw verzekering de premie en/of de polisvoorwaarden in uw nadeel wijzigt. U krijgt bij een dergelijke wijziging altijd bericht van de verzekeraar. In die situatie kunt u de verzekering schriftelijk beëindigen binnen een vastgesteld aantal dagen na dagtekening van de kennisgeving.

    Opzegging kan ook vaak bij schade. De verzekering kan door u schriftelijk worden opgezegd in geval van een schadebetaling of een schadeafwijziging, vaak binnen een bepaalde termijn. (bijvoorbeeld opzegging uiterlijk op de 30-ste dag na de betaling of de afwijzing van de schade).

    Daarnaast kunt u bij aankoop van een nieuwe camper ook overstappen naar Camperverzekerd. Het vrijwaringsbewijs (kopie) van de oude camper kunt u versturen aan ons, wij zullen de opzegging van de oude camper dan voor u verzorgen. Als de camperverzekering daadwerkelijk is beëindigd ontvangt u van de verzekeraar een schriftelijke bevestiging van de hoeveelheid schadevrije jaren die zijn opgebouwd. Een kopie van deze verklaring dient u naar Camperverzekerd te sturen ter bevestiging van uw behaalde schadevrije jaren c.q. kortingspercentage.

Premiebetaling / Incasso

  • Welke betalingstermijnen zijn er mogelijk?

    U kunt kiezen uit maand-, kwartaal-, of jaarbetaling. Betaling per halfjaar is niet mogelijk. Camperverzekerd rekent geen termijntoeslag voor maand- of kwartaalbetaling.

    Premiebetaling geschiedt door automatische incasso. Machtiging tot automatische incasso van uw bankrekening wordt verleend door ondertekening en verzending van het aanvraagformulier.

  • Wat zijn prolongatiekosten?

    Prolongatiekosten zijn administratieve kosten die u bij elke premie-incasso betaalt. Als u kiest voor maandbetaling, dan betaalt u € 0,68 per maand prolongatiekosten. Indien u per kwartaal betaalt, bedragen de prolongatiekosten € 0,68 per kwartaal. Indien u per jaar betaalt, bedragen de prolongatiekosten € 0,68 per jaar.

    Prolongatiekosten zijn inbegrepen in de premie zoals vermeld op deze website. Camperverzekerd toont u overigens de premie inclusief assurantiebelasting. Dus de premie die u daadwerkelijk betaalt. Camperverzekerd rekent geen polis- of wijzigingskosten en geen extra kosten of toeslagen voor maand- of kwartaalbetalingen.

  • Zijn de getoonde premies inclusief assurantiebelasting?

    Ja, de premies vermeld op de website van Camperverzekerd zijn inclusief de 21% assurantiebelasting.

    In tegenstelling tot vele andere verzekeraars tonen wij wel onze premies eerlijk en transparant!

Reisverzekering met Europa pechhulp

Schade

  • Heb ik in geval van schade een eigen risico?

    Eigen risico bij schade aan uw camper

    Bij schadeherstel door een bij Camperverzekerd aangesloten schadehersteller is er geen eigen risico!

    In de volgende situaties rekent Camperverzekerd wel een eigen risico;

    • € 65 bij vervanging van uw (glazen) ruit via een samenwerkende schadehersteller (GlassConnect of Carglass)
    • € 125 bij vervanging van uw ruit bij een schadehersteller welke niet samenwerkt met Camperverzekerd
    • € 125 indien schadeherstel plaatsvindt bij een schadehersteller welke niet samenwerkt met Camperverzekerd
    • € 125 indien de schade niet herstelt wordt, maar in contanten wordt vergoed

    Het eigen risico welke wij in rekening brengen in bovengenoemde situaties is een zeer marktconform bedrag. De meest camperverzekeraars hanteren voor camperverzekeringen een verplicht eigen risico van € 130, € 150, € 300, € 500, € 750 of zelfs € 1.000.

    Verhoging van het eigen risico is niet mogelijk bij Camperverzekerd.

    Eigen risico bij reisschade

    Op de doorlopende reisverzekering van Camperverzekerd geldt bij schade aan bagage een verplicht eigen risico van € 45,-.

    Bij overige schades op de doorlopende reisverzekering zoals personenhulpverlening, repatriëring, pechhulp, telefoonkosten, etc. is geen eigen risico van toepassing.

  • Waar kan ik mijn schade melden?

    U kunt uw schade melden in uw Digitale Polismap.

  • Waar vind ik de schadeherstelbedrijven?

    U vindt de bij Camperverzekerd aangesloten schadeherstelbedrijven op de pagina: Schadeherstellers.

  • Hoe verkrijg ik een schadeformulier?

    U kunt een Europees schadeformulier voor aanrijdingen in binnen- en buitenland downloaden vanaf onze website. Wij bieden op onze website ook schadeformulieren in enkele andere talen om een taalbarrière te voorkomen.

    U dient de schadeformulieren zelf te printen. Wij verstrekken geen schadeformulieren per post.

Schorsen / Stalling

  • Geldt de camperverzekering ook tijdens stalling?

    Ook wanneer de camper gestald wordt (bijvoorbeeld tijdens de winterperiode) blijft de camperverzekering onverminderd van kracht en gelden de dekkingen zoals genoemd in de camperpolis.

    Stalling van de camper langer dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenland is niet toegestaan bij Camperverzekerd.

    Lees alles over camperstallingen.

  • Kan ik mijn camperverzekering schorsen?

    Voor een bepaalde periode de premie c.q. de verzekeringsdekking van de camperverzekering schorsen is niet mogelijk. De dekking van de camperverzekering is alleen te beëindigen bij verkoop, per einde contractdatum of verhuizing naar het buitenland.

    Tijdelijk uw verzekeringsdekking wijzigen (bijvoorbeeld: WA + Beperkt Casco naar WA + Volledig Casco voor de vakantieperiodes) is ook niet mogelijk.

    Tijdelijk schorsen van de camperverzekering is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen niet mogelijk, ook niet bij de camperpolis van Camperverzekerd.

    Reden hiervoor is dat de premie en voorwaarden van de camperverzekering al gebaseerd is op recreatief gebruik: er wordt dus vanuit gegaan dat de camper slechts beperkt gebruikt wordt en buiten het gebruik om gestald. Ook bij stalling is het van belang dat de camper tegen diefstal en brand verzekerd is.

    Kortom: u kunt bij stalling wel uw kenteken schorsen bij het RDW, maar niet de camperverzekering, ook niet het WA-gedeelte.

    Meer informatie over het schorsen van uw camperkenteken kunt u nalezen op onze website: Camper kenteken schorsen

  • Wat zijn de kosten voor het schorsen van mijn camper?

    U kunt de kosten voor het schorsen van het kenteken van uw camper vinden op de pagina Camper Schorsen.

    Voor vragen over het schorsen kunt u het beste contact opnemen met de Belastingdienst of het RDW.

Taxatie

Uitlenen / Verhuur

  • Ik leen mijn camper wel eens uit aan familie en kennissen. Mag dat?

    Uitlenen van uw camper aan familie of kennissen is bij Camperverzekerd toegestaan zonder verhoogd eigen risico en zonder beperkende voorwaarden op uw camperverzekering, dus gewoon goed verzekerd! U hoeft dit niet door te geven aan ons.

    Zodra er een vergoeding (geld/natura) tegenover staat is er sprake van verhuur. Verhuur is nadrukkelijk uitgesloten.

    Let hierbij op dat zodra diegene aan wie u de camper uitleent schade rijdt, dit van invloed kan zijn op úw schadevrije jaren registratie en/of no-claimkorting.

    De doorlopende reisverzekering + Europa pechhulp is persoonsgebonden. Indien de perso(o)n(en) aan wie u de camper uitleent een reisverzekering en/of Europa pechhulp wenst, dan kunnen zij gebruikmaken van onze kortlopende reisverzekering met Europa pechhulp.

  • Ik wil mijn camper graag verhuren. Is verhuur verzekerd?

    Particuliere verhuur en bedrijfsmatige verhuur is bij Camperverzekerd nadrukkelijk uitgesloten. Indien u de camper verhuurt is er geen verzekeringsdekking. Ook tegen premieverhoging is er geen verhuurdekking mogelijk bij Camperverzekerd.

    Wij kunnen uw camper ook niet verzekeren indien u uw camper gaat verhuren via verschillende verhuurplatforms c.q. deelinitiatieven waarbij tegen betaling uw camper uitgeleend wordt. U kunt hierbij denken aan initiatieven zoals;

    • Camptoo
    • Goboony
    • SnappCar
    • MyWheels
    • Bla Bla Car
    • PaulCamper
    • Etc.
  • Ik heb een camper gehuurd. Kan ik deze bij Camperverzekerd verzekeren?

    Nee, de eigenaar van de verhuur camper is zelf verantwoordelijk voor de verzekering van het motorrijtuig. Ook het hoge eigen risico van de huur camper is niet te verzekeren.

    Wij kunnen u wel een kortlopende reisverzekering met Europa pechhulp bieden. Lees meer over onze Tijdelijke Europa pechhulp!

Verzekeringsdekkingen

  • Wat houdt de Beperkt Casco dekking precies in?

    Naast de verplichte WA-dekking vergoedt de Beperkt Casco dekking schade als gevolg van een aantal met name genoemde gebeurtenissen zoals brand, diefstal, joyriding, verduistering, braak, ruitbreuk, storm, hagel, overstroming, directe botsing met wild en loslopende dieren en kwaadwillige beschadiging. Deze verzekering wordt veelal afgesloten voor campers die wat ouder zijn en waarvan de dagwaarde niet zo hoog is.

    Tevens is er onder de Beperkt Casco dekking voor inboedel; Bij Camperverzekerd is inboedel tot € 5.000,- gratis meeverzekerd tegen dezelfde schades als de camper verzekerd is.

    Uniek is dat bij Camperverzekerd ook vandalisme is meeverzekerd bij een WA + Beperkt Casco dekking.

    Bekijk de verschillende dekkingsmogelijkheden

  • Wat houdt de WA + Volledig Casco (All-Risks) dekking precies in?

    De WA + Volledig Casco verzekering (ook wel All-Risk genoemd) van Camperverzekerd biedt de meest complete dekking voor uw camper.

    Het WA-deel verzekert u voor schades die u aan anderen toebrengt. Het Casco gedeelte dekt de schade aan uw camper en de vastgemonteerde accessoires als gevolg van enig plotseling van buiten afkomend onheil. Bijvoorbeeld schade door een aanrijding.

    Bekijk het dekkingsoverzicht: Basisdekkingen camperverzekering.

  • Is vervangend vervoer verzekerd?

    Vervangend vervoer / huur van een andere camper is verzekerd op de Doorlopende reisverzekering met Europa pechhulp.

  • Een aanhanger achter mijn camper, is dat verzekerd?

    Ja, een gekoppelde aanhangwagen achter uw camper is voor het aansprakelijkheidsrisico premievrij meeverzekerd. Eventueel kunt u uw aanhanger ook casco verzekeren bij Camperverzekerd (op aanvraag).

    Groene kaart voor uw aanhanger

    Als u met de camper én een aanhangwagen naar het buitenland reist denk dan aan de groene kaart (Internationaal Verzekeringsbewijs). Over de grens is het een document waarmee u kunt aantonen dat u verzekerd bent met uw camper en aanhangwagen. Let erop dat de groene kaart is voorzien van de vermelding "F" (Aanhanger). Camperverzekerd geeft overigens standaard een groene kaart af waarbij de aanhangwagen voor het aansprakelijkheidsricico is meeverzekerd.

    Wij raden aan de groene kaart altijd (ook in Nederland) mee te nemen als u met de camper en aanhanger op reis gaat. Op de groene kaart vindt u namelijk ook de telefoonnummers van de hulpdiensten.

    Houdt u er ook rekening mee dat enkele landen binnen het gebied waarvoor de groene kaart geldig is, een gescheiden verzekeringsregistratie hanteren. Dat betekent dat het in deze landen noodzakelijk is dat u voor een aan de camper gekoppelde aanhanger een aparte groene kaart kunt overleggen.

    Als met de camper én een aanhanger wordt gereisd naar Polen, Duitsland of Spanje dan is het nodig dat men naast de groene kaart voor de camper ook een aparte groene kaart bij zich heeft voor de aanhangwagen. In Polen is dit verplicht; voor Duitsland en Spanje wordt het gebruik ervan aanbevolen.

    Aparte groene kaart alleen nodig voor aanhangers zwaarder dan 750kg

    De aparte groene kaart geldt voor aanhangers die zwaarder zijn dan 750 kilogram en een eigen kenteken hebben. Als u een aparte groene kaart voor de aanhanger heeft, kunnen onnodige vertragingen en extra kosten bij de grens worden voorkomen. Een aparte groene kaart voor een aanhanger zwaarder dan 750 kilogram kunt u bij ons aanvragen.

    Controleert u voordat u op (rond)reis gaat ook altijd of het te bezoeken land op uw groene kaart staat vermeld.

  • Is pechhulp en repatriëring van de camper, personen en huisdieren verzekerd?

    Europa pechhulp en repatriëring van de camper (ook zware campers meer dan 3.500kg), (overleden) personen en huisdieren is meeverzekerd op de Doorlopende Reisverzekering met Europa Pechhulp.

  • Is schade aan mijn ruit verzekerd?

    Ruitschade of ruitvervanging aan glazen ruiten (voorraam & zijramen van de cabine) is verzekerd bij een WA + Beperkt Casco of een WA + Volledig Casco dekking.

    Het eigen risico bij ruitreparatie is € 0,-.
    Het eigen risico bij ruitvervanging bij GlassConnect of Carglass is € 65,- .
    Het eigen risico bij ruitvervanging bij een niet aangesloten bedrijf is € 125,-.

    Ruitschade is niet van invloed op uw no-claimkorting.

  • Is de camper ook verzekerd tegen hagelschade?

    Ja, bij Camperverzekerd is schade door hagel verzekerd bij de WA + Beperkt Casco en de WA + Volledig Casco (All-risks) camperverzekering.

    Schade door hagel is niet van invloed op uw no-claimkorting.

    Camperverzekerd hanteert geen reparatieplicht bij een hagelschade!

    Stel dat u bijvoorbeeld een forse hagel schade heeft aan u camper. In dat geval kan een schadereparatie ingrijpende en soms zelfs nadelige gevolgen hebben voor het dak of de carosserie waar de hagelschade zich bevindt. Veel camperbezitters kiezen er in dat geval vaak voor om de camper met hagelschade dan in te ruilen voor een ander exemplaar. De schade wordt door Camperverzekerd dan vergoed op basis van waardevermindering van uw camper (onder aftrek van 125 euro eigen risico) zodat u schadeloos wordt gesteld en geen verplichting heeft om toch te moeten repareren.

    Niet elke verzekeraar vergoed aan u de volledige schade indien u de camper niet laat repareren. Zo zijn er diverse camperverzekeraars die bij een niet gerepareerde schade (ongeacht wat voor schade) maar 50% of 60% van de schade vergoeden! Raadpleeg daarom altijd de polisvoorwaarden voor meer informatie.

  • Is woon- werkverkeer toegestaan?

    Woon- werkverkeer is standaard niet toegestaan met de camperverzekering van Camperverzekerd. Wilt u wel woon- werkverkeer en gebruik maken van de goedkope camperverzekering van Camperverzekerd? Neem dan contact op met Camperverzekerd via telefoonnummer: 0224 562 011 .

  • Wat is Beperkte No-claimbescherming?

    Lees meer over de gratis Beperkte No-claimbescherming op de pagina aanvullende dekkingen.

  • Is brand en diefstal van de camper verzekerd?

    Brand en diefstal van de camper is meeverzekerd bij een WA + Beperkt Casco of een WA + Volledig Casco (All-risk) dekking. Bekijk de dekkingsverschillen.

  • Is hulp bij een lekke band verzekerd?

    Europa Pechhulp, inclusief hulp bij een lekke band, is verzekerd op de Doorlopende reisverzekering.

  • Kan ik ook een (paarden)trailer verzekeren?

    Wij verzekeren geen (paarden)trailers.

  • Kan ik ook een caravan verzekeren?
  • Kunnen de inzittenden ook meeverzekerd worden?

    Ja, meer informatie over onze Inzittenden verzekering kunt u nalezen op de pagina: Aanvullende dekkingen

  • Is de gevolgschade van een klapband verzekerd?

    Ja, de gevolgschade ontstaan door een klapband is verzekerd indien uw camper bij Camperverzekerd WA + Volledig Casco (All-Risks) verzekerd is.

  • Is de camper ook verzekerd tegen vandalisme?

    Ja, bij Camperverzekerd is schade door vandalisme verzekerd bij de WA + Beperkt Casco (Uniek!) en de WA + Volledig Casco (All-risks) camperverzekering. Bekijk het dekkingsoverzicht voor meer informatie.

Wijzigen / Opzeggen

  • Heb ik nog een bedenktijd na het aanvragen van mijn polis?

    Wanneer u via onze website een verzekering aanvraagt, zit u niet direct aan de verzekering vast. Wij bieden u een tevredenheidsgarantie. Dit betekent bij het aanvragen van de verzekering dat u altijd 14 dagen bedenktijd heeft na ontvangst van de camperpolis. Wilt u van de verzekering afzien, dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van de polis de verzekering kosteloos schriftelijk beëindigen. De eventueel geïncasseerde premie wordt dan op uw rekening teruggestort. U zit dus nooit direct aan de verzekering vast.

  • Hoe kan ik een wijziging doorgeven of mijn polis wijzigen?

    U kunt uw wijzigingen snel en eenvoudig doorgeven in uw digitale polismap.

    Indien gewenst kunt u ook per e-mail uw wijziging doorgeven.

  • Hoe kan ik mijn verzekering bij Camperverzekerd opzeggen?

    Het opzeggen van uw verzekering(en) kan altijd per contractsvervaldatum. Uiteraard kan de verzekering ook tussentijds beëindigd worden bij overlijden, emigratie en verkoop van het verzekerd object.

    U kunt uw verzekering kosteloos opzeggen via uw digitale polismap.