Eén van de grootste camperverzekeraars van Nederland

Na aanvraag direct verzekerd!
Ook in het weekend.

Ruitschade

Ruitschade is een vervelende zaak, echter niet als u verzekerd bent bij Camperverzekerd. Wanneer u een ruitschade (glazen ruiten) hebt met uw camper kunt u direct telefonisch contact opnemen met onze ruitschadeherstelpartner 123RUIT.nl: 0031 85 401 81 86. Dit telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. U kunt bij 123RUIT.nl ook direct online een afspraak maken voor schadeherstel.

Heeft u schade aan een kunststof ruit of panoramaraam (glas/kunststof) dan kunt u de schade melden via uw digitale polismap, waarna uw melding verder in behandeling wordt genomen en u nader wordt geïnformeerd.

Wanneer heeft u recht op vergoeding van de ruitschade?

Indien u WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco (All-risks) verzekerd bent heeft u recht op vergoeding van de ruitschade (glas). Bent u alleen WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) verzekerd, dan heeft u geen recht op vergoeding.

Wanneer u WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco (All-risks) verzekerd bent geldt bij schade aan één of meer glazen ruiten van de camper het volgende;

  • Ruitreparatie: Indien er een glazen ruit gerepareerd kan worden door middel van een harsinjectie is er geen eigen risico van toepassing.
  • Ruitvervanging: Indien één of meer glazen ruiten van de camper volledig vervangen worden via 123RUIT.nl of een ander Glasgarant aangesloten ruitschadebedrijf, geldt er een eigen risico van € 75,-.

Indien één of meer glazen ruiten van de camper vervangen worden door een ander bedrijf dan 123RUIT.nl of een bedrijf wat niet is aangesloten bij Glasgarant geldt er een eigen risico van € 300,-.

Wat te doen indien u een ruitschade heeft?

Indien u verzekerd bent voor ruitschade kunt u direct telefonisch contact opnemen met onze ruitschadeherstelpartner 123RUIT.nl: 0031 85 401 81 86. Dit telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. U kunt bij 123RUIT.nl ook direct online een afspraak maken voor schadeherstel.

Vermeld voor de volledigheid in uw telefoongesprek met 123RUIT.nl altijd alle identiteits- en verzekeringsgegevens van de groene kaart (waaronder uw kenteken en uw polisnummer).

Ruitschade is het beste te herstellen als dit onder goede omstandigheden kan plaatsvinden, zoals in de voor u dichtstbijzijnde werkplaats van de 123RUIT.nl garage. Weersomstandigheden hebben dan geen invloed op het schadeherstelproces. Op deze wijze wordt een optimale kwaliteit bereikt.

Heeft u schade aan een kunststof ruit of panoramaraam (glas/kunststof) dan kunt u de schade melden via uw digitale polismap, waarna uw melding verder in behandeling wordt genomen en u nader wordt geïnformeerd.