Wanneer u in Nederland hulpverlening nodig heeft vanwege een schade met uw camper (geen mechanisch of elektronisch defect), heeft u ongeacht uw dekking (WA, WA + Beperkt Casco of WA + Casco) ter plaatse recht op hulp via de Camperverzekerd Help Service.
U kunt de Camperverzekerd Help Service 24 uur per dag bereiken op telefoonnummer +31 (0)85 004 30 08. U vindt het telefoonnummer tevens op uw groene kaart (Internationaal Verzekeringsbewijs).
De groene kaart ontvangt u bij uw Camperverzekerd polis. Op de groene kaart staan telefoonnummers van de hulpdiensten voor het geval u schade of pech heeft. Wij raden u dan ook aan de groene kaart altijd mee te nemen indien u met de camper de weg opgaat.
Wanneer heeft u recht op hulp of vergoeding?
U heeft recht op hulp en/of vergoeding van de kosten indien;
- de verzekering betrekking heeft op een camper, waarvoor het aansprakelijkheidsrisico is gedekt;
- de hulpverlening tot stand is gekomen en/of de kosten zijn of worden gemaakt in overleg met en na instemming van de Help Service;
- het recht op hulp wordt aangetoond aan de hand van de Hulpkaart (onderdeel van de groene kaart);
- u volledige medewerking verleent;
- de hulpverlening kan worden uitgeoefend en niet wordt verhinderd door een natuurramp.
Het recht op hulp ontstaat wanneer u met de camper en/of de gekoppelde aanhanger door een ongeval, brand of enig ander van buiten komend onheil (waaronder niet wordt verstaan een mechanisch of elektronisch defect) niet meer kan rijden en/of de bestuurder daardoor niet meer in staat is de camper te besturen, terwijl geen van de inzittenden bevoegd en in staat is het besturen over te nemen.
Let op: Indien u ook (pech)hulpverlening (onder andere hulp bij: mechanisch- of elektronisch defect, uitval van de bestuurder) wenst mee te verzekeren, dient u Doorlopende reis mee te verzekeren!
Waaruit bestaat de hulpverlening?
De hulpverlening binnen Nederland omvat;
- berging en vervoer van de beschadigde camper en/of aanhanger naar één door de verzekerde te bepalen adres in Nederland;
- het vervoer van de bestuurder en eventuele inzittenden met hun persoonlijke bezittingen per taxi naar één door de bestuurder te bepalen adres in Nederland.
Wat te doen indien u aanspraak maakt op hulpverlening in Nederland?
Indien er recht bestaat op hulpverlening in Nederland dient u onmiddellijk contact op te nemen met de Camperverzekerd Help Service. U kunt de Help Service 24 uur per dag bereiken op telefoonnummer +31 (0)85 004 30 08. Indien u twijfelt over het recht op hulpverlening kunt u eveneens contact opnemen met de Camperverzekerd Help Service.
Vermeld voor de volledigheid in uw telefoongesprek met de Camperverzekerd Help Service altijd;
- alle identiteits- en verzekeringsgegevens van de groene kaart (waaronder kenteken en polisnummer);
- oorzaak van de stranding;
- aard van de schade;
- adres en telefoonnummer waar men u kan bereiken;
- adres en telefoonnummer van de garage waar zich de gestrande camper en/of aanhanger bevindt (indien van toepassing);
- aantal personen van het reisgezelschap;
- hoeveelheid en aard van de reisbagage.
De Camperverzekerd Help Service geeft u onder andere hulpverlening in de vorm van adviezen en regelt voor u berging en vervoer van de camper/aanhanger en de inzittenden.
Het takelen, bergen en vervoer wordt uitgevoerd door erkende hulpverleners.
Indien u vragen heeft over de hulpverlening in Nederland kunt u ook contact opnemen met Camperverzekerd via telefoonnummer 0224 562 011.